marți, 19 aprilie 2016

Abecedar textil, litera F....


Ei bine, sunt intr-o mare intarziere la abecedar. Pentru litera F, am avut mai multe idei, feutru cu acul, feutru umed, flori textile, free form cu fire, etc. Pana la urma voi face cate ceva din fiecare, pentru ca imi place tare mult arta firelor, dar pentru inceput m-am gandit la feutru.
Cum de feutru umed m-am ocupat cu ocazia unui challenge, propus de Sara Lechner, acum mi-am zis sa fac o lucrare din feutru facut cu acul. Numai ca neavand lana merinos, lucrurile au mers mai greu. Am folosit fire de lana netoarsa din Maramures, care este mai aspra. Cat despre acele de feutrat, trebuie sa spun ca aveam doar doua ace...aveam, pentru acum nu le mai am. Un ac s-a rupt chiar la inceputul lucrului, asa ca de al doilea ac a trebuit sa am mare grija...dar si acesta s-a rupt spre final. Din acest motiv, feutrul nu este prea bine executat....asta e!!!


Ca sa fixez mai bine firele de lana si sa decorez lucrarea am adaugat niste cusaturi manuale si bineinteles...margele.
Iara rezultatul pentru pagina F, pe care mai trebuie sa-l fixez pe un suport.



Am in lucru si alte variante de pagina F, pe care le realizez cu alte tehnici. Pe acestea le voi termina dupa Pasti, pentru ca maine plec intr-o excursie la Cheile Nerei-Baile Herculane. Asa ca, pe dragele mele colege de abecedar, le rog sa mai aiba putina rabdare pentru mine.
 Apropo de fire, vreau sa va arat niste carduri cu fire, facute mai demult, dar la care am folosit Avalon (soluvil, water soluble).

# 1
# 2
# 3
Va invit sa vedeti si creatiile celorlalte partenere de proiect, Solange, Monique, Odile, Marie Rose.


vineri, 8 aprilie 2016

Un dialog...

 

Acum aproape doi ani, am facut un interviu cu Mihai Moldoveanu pentru revista Art Out, dupa ce am participat la o expozitie la Biblioteca Nationala a Romaniei in Bucuresti. Am uitat de acest lucru, dar acum din intamplare l-am gasit pe internet si il pun si pe blog.
Articolul se gaseste aici
http://artout.ro/reviste/blog/dialog-cu-carmina-aurelia-plosceanu/

Dialog cu Carmina Aurelia Plosceanu

 

Lucrările de artă textilă ale Carminei Plosceanu se caracterizează prin decupaje moderne și cromatici calde. Iar prin viziunea de ansamblu, prin combinațiile inedite de materiale și reinterpretarea formelor, creațiile sale tind către postmodernism.
În cadrul expoziției ,,Steaua Mării – Ipostaze ale Maicii Domnului’’, Carmina Plosceanu expune lucrarea de artă textilă ,,Maria peste vremuri’’.

Cum ați ajuns de la fizică la artă?
In 1970 am absolvit Facultatea de Fizica a Universitatii “Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca.
Am fost profesoara de fizica, la inceput in invatamantul preuniversitar in Bucuresti, unde am ajuns prin repartitie guvernamentala, apoi prin concurs, in invatamantul universitar.
In anii ’80 am facut un doctorat in cristale lichide care era pe atunci un domeniu foarte nou si interesant. Faptul ca am predat timp de 20 de ani cursuri de optica si cristale lichide nu cred ca a fost o intamplare…a fost o sansa si o alegere. Optica este stiinta electromagnetica a luminii, a culorilor, iar cristalele lichide sunt niste substante cu proprietati optice fascinante, pe care le-am studiat, si care stau la baza aplicatiilor tehnice de care ne bucuram noi astazi. Dupa cum vedeti, tot timpul am avut legatura cu culorile si cu texturile, ale cristalelor lichide sau ale materialelor textile.
In anul 2010 m-am pensionat si am decis sa ma reinventez, sa ma ocup full time de pasiunea mea pentru arta. Aceasta nu a aparut asa, peste noapte, ea a existat dintotdeauna, dar pe primul loc a fost profesia. Acum ma pot dedica pasiunii mele cu aceeasi entuziasm si curiozitate de a invata, de a descoperi, de a intelege, de a experimenta, de a crea, asa cum faceam in cazul fizicii.
Doar ca, fizica este mult mai grea…

Cum de ati ales artele textile ca mijloc de expresie? Ati ales de-a lungul timpului si alte genuri ale artei?
Este foarte interesanta intrebarea. Cred ca alegi ceea ce te atrage din ceea ce te inconjoara si pe mine m-au tentat textilele. Sigur ca acum mi-am mai diversificat optiunile pe masura ce studiez mai mult si vad mai multe lucruri. Inca din anii ’80 vopseam materiale cu Gallus si imi coseam rochii cu tot felul de aplicatii care acum stiu ca tin de arta textila, dar atunci nu stiam, insa simteam ca trebuie sa fac asa. Am adunat tot felul de materiale textile pentru ca stiam ca odata le voi folosi si voi face ceva din ele, dar nu-mi era prea clar cum…Am ales textilele pentru ca sunt fascinata de culori, de texturi si efectele care se obtin prin imbinarea lor.
Prin 2004, o prietena, care a fost la Paris, mi-a spus ca a vazut o expozitie superba de patchwork. De aici a pornit totul, am inceput sa caut pe internet dupa cuvantul “patchwork” si am intrat intr-o lume fascinanta. Dar patchworkul este doar o tehnica…de atunci am invatat multe alte lucruri.
Sunt autodidacta si am invatat sa lucrez singura. Studiez mult, invat diferite tehnici, de pe YouTube, din bloguri, din reviste de specialitate, din siteuri sau din cartile pe care mi le-am cumparat de pe Amazon.
Tot de pe internet am aflat ca exista grupuri de pasionate in aceasta arta. M-am inscris in 2007 intr-un grup Yahoo, numit Peticelul Romanesc, grup care reunea romance din toata lumea si a fost creat de Smaranda Bourgery, o romanca stabilita in Franta. Ea ne-a indrumat pasii prin e-mail, ne-a trimis linkuri utile. A existat si un blog al grupului, am participat cu lucrari la expozitii in Franta si Romania. Apoi am activat in Milliande Art Community for Women unde am participat la diferite schimburi artistice internationale si am vazut cum lucreaza alte artiste. Activitatea acestor grupuri a incetat si acum sunt inscrisa in diferite grupuri pe Facebook, unde postez lucrari de ale mele si regasesc prietene cu care am colaborat in grupurile anterioare.
Mie imi place sa experimentez, asta vine de la fizica. Pe masura ce lucrez, imi vin multe idei si solutii, asa ca incerc sa diversific tehnicile si materialele. Daca initial am inceput cu tehnica patchwork, acum am abandonat-o sau nu ma mai intereseaza ca patchwork traditional. Prefer patchworkul contemporan, tehnica ce presupune imbinarea de materiale dar nu in felul riguros, geometric si limitat al patchworkului traditional. Acum imi place sa fac surface design, suprapunere de materiale, colaje textile, colaje de hartie, colaje mixte, sa lucrez cu tot felul de materiale, tesute sau netesute, naturale sau plastice, sa fac o reciclare creativa a resturilor de materiale. Prin diferite tehnici poti da valoare artistica unor materiale umile care singure nu inseamna nimic. Am prins gust pentru tehnicile mixte, imi place sa pictez cu acrilice, incerc sa fac imprimerie cu stampile si sabloane sau sa folosesc tehnici neuzuale, de exemplu sa deformez termic materialele plastice cu heat gun (pistol cu aer cald).
Foarte mult imi place sa fac “free motion stitching”, adica o coasere libera, un desen liber creat la masina de cusut prin care se produce o textura si care aduce o valoare in plus unei lucrari.
Ceea ce-mi place si ma atrage la arta textila este textura lucrarilor, acel ceva care face diferenta fata de o lucrare de pictura in ulei, acrylic sau acuarela…inafara de culoare si compozitie, textura, realizata prin diferite tehnici, creeaza un fel de tridimnsionalitate unei lucrari bidimensionale.

Care sunt artiștii contemporani cu care rezonati cel mai mult?
Gratie internetului, am cautat sa cunosc, sa vad ce si cum se lucreaza pe toate continentele. Am in calculator peste 200 de foldere cu lucrari ale artistelor textile din lumea intreaga. Le-am studiat lucrarile si am incercat sa descopar cum le-au facut. Nu toate isi spun trucurile. Imi place foarte mult Sylvie Ladame, Ina Statescu, Val Holmes Solange Bonnet din Franta, Maggie Gray, Angie Hughie, Kim Thittichai, Linda si Laura Kemshall, Pet Jacobs, Cas Holmes din Anglia, Alicia Merrett, Laura Catter Woods, Susan Sorell, Anne Johnston, Peggi Brown, Susan Lenz din SUA, Gordana Brelih, Sandra Meech din Canada, Eszter Bornemisza din Ungaria si multe altele.
Avem si in Romania artiste foarte talentate. Eu incerc sa fiu la curent cu toate saloanele si expozitiile de arte textile si decorative din tara. Admir mult artiste romance precum Maria Negreanu, Angela Semenescu, Ana Maria Rugescu, Daniela Frumuseanu, Natalia Udrea, Marijeane Bitulescu, Adriana Popa Canija, Elena Cerepenicova, Hermina Csata, Doina Levinta si altele.

Ce surse consultati pentru a fi la curent cu proiectele de arte textile ?
Urmaresc pe internet expozitiile de arta textile din toata lumea, sunt la curent cu asta si le promovez si pe pagina mea de Facebook ca sa se bucure cat mai multa lume de aceasta arta. Urmaresc blogurile si siteurile artistelor textile, paginile lor de facebook, ca sa vad ce mai lucreaza. Particip la proiecte lansate de diferite artiste pe internet. Anul acesta am participat la un challenge de felting, organizat de Sara Lechner, o artista din Argentina. Merg apoi la toate expozitiile care sunt organizate in Bucuresti, imi cumpar carti de pe Amazon sau ma abonez la revistele care ma intereseaza.

Ce înseamnă, pentru dumneavoastră, lucrarea ,,Maria peste vremuri”?
La inceput nu intentionam sa particip la aceasta expozitie pentru ca nu credeam ca arta textila poate fi adecvata unei astfel de teme. Apoi mi-a venit ideea de a integra o iconita intr-un fel de buzunar, facut din voal, sa cos niste perlute si sa fac niste cusaturi decorative pentru a imagina o rama si sa o asez pe un fundal, facut din colaje de textile in culori de pamant, asezate pe un alt fond in nuante de albastru. Acest fundal reprezinta “vremurile”, in sens temporal (albastru) si spatial (nuantele de pamant), in care icoana Mariei este prezenta, este purtata permanent.

Ce proiecte de viitor aveți?
Am multe idei. Vreau sa fac o serie de lucrari colaje de materiale textile, vreau sa incerc tehnica Pojagi, as vrea sa mai fac vopsitorie in tehnica Sibori, vreau sa fac miniaturi textile, vreau sa incerc tehnici noi… As vrea de asemenea sa organizez workshopuri, sa invat persoane interesate de aceasta arta cum sa lucreze. Folosind tehnicile artei textile se pot face si multe obiecte utile nu numai lucrari pentru expozitii.

Pe cand vom putea asista la o expozitie personala Carmina Plosceanu? Aveti in vedere anumite spatii expozitionale?
Nu am avut inca o expozitie personala dar am participat, din 2008 pana acum, la vreo 10 expozitii. Cred ca ar trebui sa ma gandesc, poate, si la o expozitie personala. Este o mare raspundere si eu sunt tare exigenta.


Un interviu de Mihai Moldoveanu




IMG_4269 IMG_4276 IMG_maria m 002-2 m 002 m 024 nov.2010 011 Ramuri 015 ramuri 020
Print Friendly

joi, 31 martie 2016

Abecedar textil - pagina E


Pentru pagina E nu am gasit, in limba romana, o tehnica care incepe cu E. Poate exista, dar pe moment nu stiu eu, asa ca am facut un "Experiment", cu mai multe tehnici, pentru ca incepe cu E.
Pagina E este un melanj de materiale diferite (bumbac, matase, vatelina, plastic, hartie metalizata), imbinate intr-un mod neclasic.

La inceput a fost un plastic fusing, adica am topit, intre doua foi siliconate niste bucati rupte din pungulite de plastic.
Si a rezultat asta...


Apoi acest plastic l-am fixat pe un suport textil din bucati de bumbac si matase alba, la care am mai adaugat si niste vatelina, pentru decor. Toate astea au fost fixate cu cusaturi free motion si zig-zag.
A iesit ceea ce urmeaza, dar asta s-a intamplat mai demult...


Cand m-am apucat de pagina E, m-am gandit sa folosesc aceasta bucata. Dar pentru ca era prea mare, am taiat din ea o bucata mai mica, cam jumatate, ca sa fac pagina E. Acum regret, dar asta e! Bucata ramasa am s-o valorific altfel....

Aceasta e pagina mea E, forma finala.


 Cateva detalii, in care se vede materialul plastic, care se coase foarte greu, fiind foarte dur.




Va invit sa vedeti si creatiile celorlalte partenere de proiect, Solange, Monique, Odile, Marie Rose.

vineri, 25 martie 2016

Ziua mea de nastere


Azi este ziua mea de nastere.
Am petrecut-o cu prietenele mele Adriana, Irina, Dedi, Ella, Letitia.
Anul acesta am fost la Hanu' Berarilor - Casa Oprea Soare, fostul Restaurant Bucur.
Este un local foarte placut si prietenos, mancare buna, serviciu promt. Vara e si mai frumos, in gradina, la aer liber, flori, muzica buna.
La sfarsitul mesei, tort si un pahar se sampanie.


Aici sunt cu prietena mea, pictorita Letitia Oprisan, a carei zi de nastere este peste doua zile.

Ea mi-a daruit albumul ei de arta, care tocmai a iesit de la tipar, si la care am contribuit si eu, la corectura. Este o pictorita pe care o admir tare mult.








marți, 15 martie 2016

Abecedar - litera D


Azi dimineata am terminat pagina D. Dupa ce am decis ce compozitie sa fac, lucrurile au mers ca dintr-o suflare. Imi place mult cum a iesit. Pagina D inseamna: decupaj, dantela, denim, dar si (cusaturi) decorative sau desen cusut. Nu le-am inclus pe toate, mai pot fi facute si alte variante.

In aceasta pagina am folosit ca fond (background) o bucata de bumbac, vopsit manual in albastru, apoi o bucata de denim alb pe care am asezat restul bucatelelor: bumbac imprimat in albastru, dantela sintetica si dantela alba de bumbac. Litera D a fost decupata dintr-un material de nuanta dantelei, cusuta si fixata cu niste cusaturi decorative. Imi place cum a iesit echilibrul coloristic din cele trei culori, albastru intens, alb si nuanta cafenie care echilibreaza albastrul.






Dupa ce ieri am postat acest articol, azi dimineata m-am gandit sa mai adaug niste noduri frantuzesti, de culoare albastra, la litera D...simteam ca lipseste ceva. Si iata ce a iesit, cred ca arata mai bine asa, in comparatie cu poza precedenta...



Va invit sa vedeti si creatiile celorlalte partenere de proiect, Solange, Monique, Odile, Marie Rose.

sâmbătă, 12 martie 2016

Cum se face o lucrare textila...


Nu am reusit sa ma tin de ritmul de publicare a paginilor abecedarului textil. Asta nu ar fi o problema pentru ca, asa cum spune si Solange, acest abecedar este doar o provocare care sa ne faca placere, sa ne amuzam, sa ne tina activa creativitatea, sa ne punem intrebari, sa cautam idei si va vedem idei noi. Nu este un concurs cu noi sau cu altcineva, el trebuie sa fie ceva facut cu placere si bucuria de a crea si impartasi.
Ei bine, chiar si asa, chiar daca nu vreau ceva concret si finit, eu incerc idei in fiecare zi si de aceea uneori imi vine greu sa ma decid. In arta functioneaza liberul arbitru si nu legile fizice cu solutie unica.
Incerc acum sa va arat cate ceva din etape, chiar daca nu toate, pentru ca lipsesc momentele de alegere a culorilor, a materialelor si alte etape pe care nici nu le mai stiu...

Vreau sa fac o pagina dedicata literei D, cu tehnici care incep cu D (decupaj, dantela, desen cusut, mai poate insemna si folosirea denimului, decoratiune (embellishment), doodle (mazgalitura).
M-am gandit sa folosesc decupajul, dantela....si..??

Nu ma intrebati de ce am ales nuante de albastru, poate pentru ca acest material mi-a iesit in cale...am ales bumbac si dantela. Despre compozitie, design...e greu de explicat!

Am incercat sa fac un decupaj in forma de inima, aici am ales altceva pentru interiorul inimii, ceva care-mi ramasese de la o alta lucrare...

Ce ar fi sa mai pun o dantela? cum ar arata cu cusaturi manuale pe marginea inimioarei, ce culoare sa folosesc...tot un albastru?

Ce ar fi sa folosesc un decupaj in D? ar merge?

Oare sa mai pun si dantela la margine? hmmm...

...sau asa, cu un D putin corectat ? parca arata mai bine!
sau asa ? hmmm...

Este foarte greu sa te decizi, sau poate ar merita facuta fiecare varianta??
Mi-ar place sa-mi dati o sugestie....

marți, 8 martie 2016

Santierul si primavara...


Lucrarile pentru reabilitarea blocului nostru evolueaza destul de rapid, dar mai e mult de lucru...Dupa placarea cu placile de polistiren, acestea au fost fixate cu niste dibluri. Aceasta operatiune, care pentru doua fete ale blocului a durat cam 3-4 zile, a fost foarte...sonora. Am suportat cu greu zgomotul masinilor de gaurit, care produceau nu numai un zgomot sonor ci si infrasunete, vibratii de joasa frecventa. Dar a mai ramas de suportat praful, fulgii de polistiren, tot felul de bucati de materiale, tencuiala, etc. care cad, inevitabil si aleator, in timpul lucrului. Intre timp au fost montate si geamurile termopan, operatiune care a durat cam o saptamana. Apoi s-a pus plasa si s-a tencuit, mai intai in jurul ferestrelor, apoi in rest. S-au facut masuratori pentru pervaze.
Se lucreaza pe rand, au inceput la partile estica si nordica, apoi la celelalte doua, vestica si sudica. Am crezut ca am scapat de zgomote, cand se lucreaza la celelalte doua fatade, dar nu e asa....zgomotul se propaga prin structura solida de beton a blocului, poate se aude la noi, un pic mai atenuat.

Asa era fatada estica in 5 martie, dupa fixarea cu dibluri a placilor de polistiren...

Placile de polistiren fixate pe doua fete ale blocului (partea estica si nordica)

7 martie: s-a pus plasa si s-a tencuit; dupa tencuire celor doua fete.

Fata nordica

7 martie - se lucreaza intens si la fatada sudica si vestica (stanga)....
Pentru a scapa de zgomote, vibratii si praf, o evadare in parcul Titanii e o solutie mai buna. Ajung in 5 minute, acolo.
Natura a "explodat" cu o luna mai devreme ca de obicei. Pomii au inflorit deja, de la inceputul lui martie...
Parcul e plin de mamici, bunici si copii...In fiecare zi am profitat de soare, aer curat si vreme buna pentru a petrece cateva ore in aer liber si a scapa de calvarul santierului.
Am facut cateva poze, ca sa surprind cum renaste natura anul acesta.

6 martie - asa arata acest copac

Asa arata acelasi copac dupa o zi...in spate este un bazin pentru o fantana arteziana.








Imi este greu sa ma concentrez ca sa lucrez la abecedarul textil. Sunt foarte stresata si obosita si nu am starea necesara. Stau cu materialele pe masa de lucru, le tot invart dar nu am forta necesara sa ma decid si sa cos. Sper ca Solange si celelalte doamne sa ma scuze.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...